Vad har hänt??

Mattanten har blivit snäll!! Vad har hänt. Jag kommer ingående i vår skolmatsal för att köpa en god kopp morgonkaffe. Jag räcker fram min tia till mattanten som i vanliga fall är skitsur. Då skakar hon på huvudet... jag börjar fundera på om det är något fel på min tia, men hon skakar bara på huvudet och menar att jag får kaffet gratis idag.. Jag säger tack och går... Efter kommer viktor... han får snällt och fint betala 8 kronor.... nästa i ledet är erica.. hon behöver inte heller betala och frågar då varför...... - Ne men det e ju februari idag, eller ja det snöar ju ute så jag bjuder!

Det roliga är att erica reagerar inte ens på att det inte alls är februari utan skrattar åt att viktor fick betala för sitt kaffe. När jag sedan frågar om mattanten var full på jobbet idag trillar poletten ner hos erica och hon skrattar hejdlöst.. Min fundering nu...... Har mattanten spenderat hela helgen med att äta pepparkakor och dricka alkoholspetsad glögg och har i så fall Erica suttit hemmea hos mattanten och festat med henne?

Erica and mattanten sitting in a tree..............


OBS! Bilden är ett montage! Det är alltså inte kvinnan på bilden som skrivit brevet, eller i det här fallet överkonsumerat pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget kålhövve:

Namn:
Om du inte kommer ihåg ditt namn kålhövve, klicka i rutan

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback