Typiskt mig!

Jag har ångest! 
I 1 månad har jag försökt bearbeta min allt för snälla pojkvän att pynta lite  sin lägenhet nu inför jul... Jag har tjatat och tjatat och tjatat i hopp om att han en dag skulle ge med sig på att införskaffa lite julsaker!! och så igår hände det äntligen! Han gick med på att skaffa antingen en julgran eller 3 stjärnor till fönsterna.. Eftersom det är jag som tjatat om julpyntet fick jag välja vad som skulle inhandlas och jag väljer då en julgran! Jätte mysigt och trevligt med en julgran ju. Därefter är det typiskt mig att släpa calle runt hela jönköping för att inhandla diverse delar till denna julgran och nedan följer shoppinglistan:

  • Plastgran 299:-
  • Förlängningssladd 38:-
  • Kulor 89:-
  • Glitter 95:-
  • pärlor 19:-
  • stjärna 99:-
  • girlang 20:-
  • lampor 39:-
Vi har varit på rusta 1 gång, ikea 1 gång, åhlens 2 gånger, plantagen 1 gång , och ekohallen  2 gånger

När vi sedan efter 4 timmar kommer hem med alla saker kan ju inte jag bärga mig! Granen måste upp direkt!! Calle sticker till jobber och lämnar en överförtjust flickvän hemma med alla kassar! Jag lever vid denna tidpunkt verkligen livet och spenderar 2 timmar med att sätta snören i 120 julgranskulor (det är en stor gran). 2 timmar med att peta ut alla grenar på granen och sjunger julsånger. Jag sätter i ljus och glitter och hälften av alla kulor, sjunger lite till och får en konstig känsla i magen... Någonting känns fel.... 

Då plötsligt slår det mig... det e ju bara den 5 december... alltså 19 dagar kvar till jul.. jag står med en gran fullsmockad med kulor och glitter och vet inte vart jag ska ta vägen... Jag grips av panik och börjar snabbt som fan (så att ingen ska se mig) att riva ner alla kulor, glitter, ljusslingor och sliter granen i stycken och packar ner den i sin låda.. skjuter in den under calles säng och slänger alla andra prylar i en kasse som jag gömmer i garderoben...

Det känns fel med en gran den 5 december... möjligtvis om 2 veckor får den komma fram igen.. men jag vet ju i alla fall att granen blir jädrigt snygg när den kommer upp på riktigt sen... och ja.... jag ska lära mig att lyssna mer på Calle.... FAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget kålhövve:

Namn:
Om du inte kommer ihåg ditt namn kålhövve, klicka i rutan

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback