Kul

Calle är och hälsar på mig och Lisa i skolan i hälsosektionens lilla shop. På bordet står en burk med pepparkakor som är till sektionsstyrelsens förfogande. Alltså inte till för att Calle ska äta på dom. Det blir dax att gå hem och Calle står skyldigt och tuggar snabbt som fan på någonting i dörröppningen:

Jag: Calle vad tuggar du på?
Calle: Ingenting!
Jag: Men Calle har du nu tagit pepparkakor?
Calle: Men, men, men jag tog ju bara 2 stycken!!!

Både jag och Lisa kollar ner i Calles hand, varpå båda två upptäcker att Calle har hela näven full med pepparkakor (typ 6-7st plus ett antal i munnen)

Känns ibland som om jag är Calles mamma och springer runt och kollar så att ungen inte stoppar papper, batterier, pennor och servetter i munnen (Källa: Calles systerson).

Kommentarer

Kommentera inlägget kålhövve:

Namn:
Om du inte kommer ihåg ditt namn kålhövve, klicka i rutan

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback