I väntans tider!

Jag går i väntans tider... och då menar jag inte att jag har en eller ett par bullar i ugnen. NEJ NEJ NEJ men jag väntar och väntar på att någon snäll chef för någon sjukhusavdelning någonstans i Sverige skall ringa eller skicka ett mail till mig och berätta hur himla gärna dom vill att jag skall börja jobba hos dom....

MEN! det är så himla jobbigt när helgen kommer och man går och väntar. För då inser man att alla avdelningschefer ligger hemma på sina julsoffor och äter praliner och inte bryr sig ett dugg om att sitta och läsa ansökniningsCV från diverse random sjuksköterskor och att chansen därmed är noll att få ett samtal eller ett mail! 

Jag provokationsläser i alla fall min mail 20 gånger dagligen i hopp om att det finns en snäll avdelningschef ute i vårt avlånga land som sätter sjuksköterskorns framtid före pralinätandet på julsofforna!

Kommentarer

Kommentera inlägget kålhövve:

Namn:
Om du inte kommer ihåg ditt namn kålhövve, klicka i rutan

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback